17 de febrer del 2007

Migració


Aquesta d'aquí dalt és la imatge que fins ahir divendres dia 16 de febrer podies veure d'aquest bloc. A partir d'aquesta plantilla i fent alguns canvis substancials, he migrat a la que pots veure actualment.
Bàsicament he canviat la capçalera, fent un muntatge amb una foto original del cartell del carrer de Torelló que dóna nom a aquest bloc i el retoc a una fotografia de l'ull d'un servidor. També he modificat els colors. A baix de tot de la pàgina veuràs un faldó en què explico el nom d'aquest bloc: "El Ges és un riu que passa per Torelló, afluent del Ter que també dóna nom a un carrer, Ges Avall. Aquest bloc ha agafat aquest nom perquè pretén ser una mirada periodística des de Torelló, però no només sobre Torelló sinó també sobre coses que passen més avall." Pel que fa a l'ull, vol recordar que aquesta és la meva mirada periodística de la realitat.
Finalment, també he canviat la foto del perfil per la imatge d'aquest cap fet del mateix material amb què es fan els gegants i els capgrossos. Aquesta peça me la va fer un artista de Torelló, en Gabí Boixader, que a part d'un excel·lent pintor també restaura i crea capgrossos i gegants. L'any 1999 va crear aquest i el de la meva dona, basant-se en nosaltres dos, per fer un regal als nostres pares quan ens vam casar. Posant aquesta imatge vull simbolitzar tres coses. La primera és que tot i que aquest és un bloc personal, no deixa de ser una veu periodística i representativa que tampoc acaba de concordar exactament amb mi. O sigui, els opinadors, periodistes, etcètera, quan escrivim sobre el món tampoc som ben bé nosaltres mateixos sinó una espècie de figura que se'ns hi assembla.
Segonament, i com he demostrat en els meus textos, la meva és una mirada catalana i catalanista de la realitat. I això també ho simbolitza aquesta figura. A més, així demostro que de barretinàries no només n'hi ha a la barretina mediàtica.
I per últim, també simbolitza un homenatge a Gabí Boixader i en general a les persones que han escollit viure a Torelló i fer els possibles per crear un bon clima de convivència, de relacions humanes, de vida social, de vida cultural, etcètera. En Gabí i la Judith Camps, la seva parella, viuen, a més, al carrer Ges d'Avall. Per cert, la foto del faldó és d'aquest carrer.
Espero que us agradi el nou disseny i si és així, però sobretot si hi ha alguna cosa que no us agrada, espero que m'ho feu saber.

2 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

m'agrada, jo els canvio cada dos per tres, llevat del bloc FPR, ara, aquest matí mig adormit que anava, m'he donat un ensurt en veure el canvi de la teva foto.
Ah! el fons negre amb lletres grogues quan hi poses el cursor a sobre surt un vermell mot fluix que impedeix la visualització.

a10

Francesc Puigcarbó ha dit...

m'has fet venir dentetes i tambè he fet canvis.