9 d’octubre del 2008

Benvolgut/da senyor/a Google



Des de fa un parell de dies entres a aquest bloc des dels Estats Units (United States). No és la primera vegada que detecto entrades de l'altra banda de l'Atlàntic, però sovint és per pur atzar. El primer que em sorprèn d'aquesta vegada és que tu t'hi estàs hores i hores connectat. Sense anar més lluny, avui hi has estat 4 hores 54 minuts i 23 segons. Podria pensar, com ha passat altres vegades, que en realitat tu ets jo. O sigui, que sóc jo qui es connecta al meu propi bloc a través d'un servidor de l'estranger. Però estic convençut que no sóc jo. I n'estic convençut perquè puc veure com t'has connectat a entrades d'aquest bloc de l'any passat i jo, en canvi, no ho he fet.


Però el que em sorprèn més de tot plegat és la població concreta des d'on et connectes, Mountain View, i l'empresa del teu servidor, Google Inc. O sigui, i si no vaig equivocat, des de fa dos dies vostè (o vostessa) des de la seu central de Google està consultant gairebé totes les entrades d'aquest bloc. I això, sincerament, em té una mica preocupat. ¿Quin és el motiu pel qual vostè (o vostessa) m'està espiant? Em costa molt de creure que sigui per un motiu positiu. Dubto que m'estigui estudiant per proclamar-me el "blogger de l'any". No compleixo cap requisit per ser-ho. Per començar, aquest bloc s'escriu en una llengua minoritària i minoritzada. Tampoc hi escric diàriament. I, per si no n'hi hagués prou, amb prou feines tinc una quarantena d'entrades cada dia. Això em fa pensar, doncs, que no deu ser gaire bo el motiu pel qual em consulten des del 1600 Amphitheatre Parkway de Mountain View.

No sé què he fet per merèixer això, estic acollonit. ¿És possible que hagi comès algun delicte? ¿Havia d'haver citat l'origen d'alguna de les fotos que publico i que no ho he fet? ¿He incomplert alguna de les normes d'aquelles que tots diem que llegim i mai ho fem? Si és així, si us plau, digueu-m'ho abans que sigui massa tard. Vull dir, abans que em denuncieu davant les autoritats competents i em vegi obligat a anar a un judici al qual no podria fer front. Rectificaré o retiraré allò que faci falta.

Atentament i sempre seu!

5 comentaris:

Manel Haro ha dit...

Desprès de llegir aquest post, he anat a mirar el meu comptador de visites i resulta que jo també tinc visites (cada dia) de Mountain View (California) i de l'empresa Google Inc. A més, s'estan una bona estona. He estat repassant i crec que mai he parlat (ni bé ni malament) dels EEUU, per tant puc estar tranquil. Aixó vol dir, que tenim lectors a tot el món i ja està.

Gemma i Eduard ha dit...

Noi, jo em miro el teu blog forca sovint des de Calgary, Canada, pero no m'hi estic 4 hores seguides... o sigui que no soc pas jo!

Jo no tinc comptador de visites al meu blog (per no deprimir-me...), o sigui que potser la CIA m'esta a punt de venir a buscar a casa per portar-me a Guantanamo (als "hispans" ens tenen molt carinyu), i jo visc felic i ignorant...

Enric Xicoy i Comas ha dit...

Ei Manel, diria que deu ser un ordinador que deu fer una cerca minuciosa dels blocs a la recerca de vés a saber què.
Eduard, no tinguis por, a tu sí que et tinc fitxat i diria que ets el lector més fidel que tinc!

J ha dit...

Com ho fas per saber qui et visita?

Enric Xicoy i Comas ha dit...

Joan,
si dones d'alta el teu bloc a www.statcounter.com pots comptar l agent que entra al teu bloc i des d'on entra. I si aprens a fer-la anar, pots arribar a identificar persones concretes.