21 d’abril del 2011

Berta Faro: "en un moment o altre m’ havia d’implicar en el govern del meu poble"

BERTA FARO I BASCO

Va néixer a Aiguafreda fa 53 anys tot i que la seva mare era filla de Torelló. En fa 36 que viu a Torelló, des que es va casar amb l'Eduard amb qui tenen dos fills, la Marina i en Jan.
Mestra de la primera promoció de l’Escola de Mestres de Vic i fa trenta anys que exerceix la docència. Durant vint-i-dos anys ha treballat a l'escola Dr. Fortià Solà, divuit dels quals com a Directora. L'any 2007 va deixar el centre per començar un projecte nou: l'Institut Escola Marta Mata del qual també n'és Directora.

Quan va arribar a Torelló, l’any 76, va participar en l'impulsde multitud d’activitats populars a través del desaparegut Club: revetlles populars, el primer carnaval, focs de Sant Isidre, el mercat del trasto, espectacles al carrer, grups d’animació infantils, teatre, concursos de grills, de baldufes... Va col·laborar a la dècada dels 80, alguns com a directora, amb el Setmanari Torelló. També va formar part d’un equip que vam fer realitat un projecte de televisió local (TVT). Li agrada molt cuinar, viatjar, llegir i el cinema. Però diu que potser per sobre de tot li agrada la conversa franca, parlar amb la gent, de tot i de res, que em deixin compartir la saviesa dels grans, l’empenta dels joves i la tendresa dels més petits.

PREGUNTES I RESPOSTES

1) Per què vas decidir formar part de "Junts per Torelló"?

He treballat pel meu país, per la nostra llengua i per les nostres llibertats des de sempre. Per Torelló des d’àmbits culturals i sobretot educatius, manifestant opinió i col·laborant en tot el que he pogut. En aquests moments han confluït dues circumstàncies: s’ha de plantar cara al tracte que estem rebent com a país i, en clau municipal, s’ha d’ajudar a retornar la confiança de la gent en el govern de Torelló.

Sóc independentista i tinc pensament d’esquerres, sóc a prop d'ERC però també sóc crítica amb decisions, escissions i actuacions de partit que no m’han agradat en els darrers anys i per tant vull estar a prop d’aquesta formació però al mateix temps no vull una militància que no em deixi distanciar si el camí que se segueix no em sembla l’adequat.

M’agrada la gestió i no m’espanta prendre decisions. Sempre he pensat que en un moment o altre m’ havia d’implicar en el govern del meu poble i que podia aportar-hi alguna cosa.

2) Què és el que més t'agrada de Torelló?

La gent, és la gent. M’agrada sentir-me part d’una comunitat on tothom hi té el seu encaix: poder-nos saludar, poder compartir, poder ajudar, poder celebrar coses junts... I el paisatge, sobretot el paisatge de l’entorn: els dos rius, la bardissa, els puigs.

3) I si poguessis, què t'agradaria millorar?

Moltes coses: més espai públic, més parcs infantils nets i endreçats, un Torelló més agradable per passejar, més fàcil per aparcar i per comprar, amb més jardineria, amb una policia amiga, amb més llum, amb més seguretat, amb sensibilitat per les persones, per la cultura, per les llibertats, per la llengua... Un Torelló festiu i un Torelló respectuós amb la seva gent, un Torelló amb equipaments ben dimensionats i racionalitzats, un Torelló que no cal que creixi més sinó que es consolidi, que s’endreci, que es redreci, que recolzi iniciatives, que trobi l’equilibri entre el nou i el vell. I encara em queden tantes coses per dir...