24 de gener del 2011

El cementiri de contenidors

A Torelló fa poc que han canviat tots els contenidors d'escombraries. Abans de Nadal van anar arribant els nous i els van anar deixant a la nova zona urbanitzable que hi ha a sobre l'Institut i l'Escola Marta Mata. És un espai molt extens en què ja hi ha els carrers i els parcs infantils, però cap casa construïda. És un espai idoni, doncs, per per anar-hi a jugar amb els nens o a passejar el gos.
La veritat és que veure tots els nous contenidors, desenes i desenes, arrenglarats i embolicats amb plàstic transparent, feia molta impressió. Però més espectacular és veure ara com han canviat els nous pels vells. Aquests carrers buits de cases estan plens de contenidors vells. A diferència dels nous, de vell no n'hi ha cap d'igual. Tots estan bonyegats o pintats de diferent manera. És gairebé com una exposició d'art modern a l'aire lliure.
Fa uns dies els vaig fotografiar i ahir vaig anar-hi amb bicicleta i els vaig filmar tots en un pla seqüència. Vaig buscar una cançó per il·lustrar el vídeo i vaig trobar el tema de Le Petit Ramon "Brutícia" del disc Acusticus Replica editat el 2009 per l'excel·lent discogràfica Bankrobber.
Aquí us deixo el videoclip. A veure si sou capaços de veure'l sencer sense marejar-vos: