2 d’octubre de 2009

L'espectre del tripartit


Juntament amb els doctors i professors de la Facultat de Comunicació Blanquerna Ferran Sàez i Toni Aira hem publicat el cinquè capítol, Les opcions de la premsa, del llibre L’espectre del tripartit. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2006. El llibre està coordinat per Jordi Panicot i Arantxa Capdevila i publicat a l'editorial Documenta Universitària de la UPF.

Aquesta és la ressenya del llibre:

La campanya electoral de les eleccions autonòmiques del 2006 es va desenvolupar en una situació marcada per dos fets fonamentals. Per una banda, la incertesa dels resultats i, molt especialment, la configuració del futur govern (a causa de la previsible necessitat de configurar una coalició). D’altra banda, tot i que tots els partits van tenir present l’anterior govern tripartit, no van fer explícita la seva presència en la campanya electoral. Per tant, el tripartit es converteix en una mena d’ombra que plana sobre la comunicació de totes les forces polítiques, sense arribar a prendre prou entitat.
Aquest estudi aborda l'anàlisi de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el quart estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995, 1999 i 2003. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, C. Pont, M. Mauri, M. Obradors, J. Fernández, A. Capdevila, J. Pericot, M. Figueras, J. Gifreu, L. Gómez, T. Aira, F. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz, E. Pujadas, O. Pérez, A. Casals, L. López) examinen els aspectes més rellevants de la campanya i les seves repercussions en l'electorat.

1 comentari:

Lluís ha dit...

Bon llibre a tenir en compte, tinc ganes de veure què diran els estudis que es facin sobre les properes eleccions al Parlament. En un any la política del país canviarà molt, esperem l'entrada de nous partits sobiranistes i la davallada del pacte de perdedors.